Opdracht Evaluatieverslag Multicultureel Feest

Je organiseert in groepsverband een multicultureel feest. Denk aan een wijkcentrum, een dagbesteding voor ouderen, een school of een sportvereniging. In overleg met de docent worden er multiculturele teams van 5 samengesteld. Als team maak je met elkaar heldere samenwerkingsafspraken. Na een brainstormsessie kom je tot de eerste keuzes: welke doelgroep, welke organisatie, welke locatie, welke activiteiten. Je hebt de ruimte als team om met andere teams gezamenlijk een doelgroep en organisatie te kiezen. Nadat je tot afspraken bent gekomen met de organisatie (houd er rekening mee dat het feest in lesweek 9 dient plaats te vinden) en een behoeften inventarisatie gedaan te hebben, maak je een plan met een voorbereidings- en uitvoeringsdraaiboek. Je voert het voorbereidingsdraaiboek uit en in lesweek 9 vindt het feest plaats.

In deze opdracht evalueer je naar aanleiding van het multicultureel feest mondeling met je groep het resultaat, de samenwerking en je eigen aandeel hierin. Je geeft elkaar feedback. Je schrijft samen met je groepsgenoten een evaluatieverslag van minimaal 500 en maximaal 750 woorden.

Beoordeling

Deelname aan de voorbereiding en de uitvoering van het feest is een voorwaarde om beoordeeld te worden op het evaluatieverslag. Verder is een voorwaarde, dat er vanuit de organisatie een positief oordeel is gegeven over de voorbereiding en uitvoering van het feest (zie bijlage).

Deze opdracht levert een cijfer op, dat meeweegt in het toekennen van de studiepunten. Je wordt beoordeeld op de volgende onderdelen:

Onderdeel
0
1
2
De groep beargumenteert in hoeverre het doel is bereikt (minimaal 2 argumenten)
 
 
 
De groep beoordeelt de samenwerking op communicatie, op organisatie en op omgaan met veranderingen en aanpassen
 
 
 
De groep beschrijft minimaal 2 behaalde successen
 
 
 
De groep beschrijft minimaal 2 punten die voor verbetering vatbaar waren
 
 
 
De groep beschrijft per punt hoe dit in het gerealiseerd kan worden
 
 
 
Elk groepslid levert onderstaande punten aan voor het groepsverslag. Het ontbreken van een beschrijving van een groepslid dient in het verslag verantwoord te worden
Elk groepslid beschrijft welke feedback hij/zij heeft gekregen van de anderen



Elk groepslid  beoordeelt op een schaal van 0-10 zijn/haar eigen aandeel in de voorbereiding en op de dag zelf en onderbouwt dit op basis van minimaal 2 argumenten



Totaal = 12 punten
Cesuur = 6 punten
0 = ontbreekt/onvoldoende
1 = voldoende
2 = goed







Naar boven
/var/www/mzprofiel-albeda.learningmatters.nl