Coördineren
Opleiding
|
Maatschappelijk Zorg
|
Locatie:
|
ALX, BBL, KJW, RSS, SLP, TBL
|
Crebo:
|
AMGGZ 25474
PBGZ 25477 PBSD 25478 TB 25479 |
Cohort:
|
2016-2019 en 2017-2020
|
Schooljaar
|
2018-2019 en 2019-2020
|
Semester
|
5
|
Inleiding
Tijdens jouw werk als begeleider organiseer en coördineer jij de hulpverlening. Je deelt kennis en ervaring en onderhoudt een actief netwerk met contacten binnen en buiten de organisatie. Je zorgt met behulp van jouw netwerk voor kwaliteit en continuïteit van de hulpverlening, voor goede afstemming met derden en je biedt ondersteuning bij werkzaamheden.
Plaats in de opleiding
Dit vak bouwt voort op de volgende vakken:
N.v.t.
|
Dit vak bereidt de student voor op de volgende examens:
AMGGZ
|
P4-K1-W5 Voert coördinerende taken uit
|
PBGZ
|
P3-K1-W7 Voert coördinerende taken uit
|
PBSD
|
P6- K1-W5 Voert coördinerende taken uit
|
TB
|
P5-K1-W6 Voert coördinerende taken uit
|
Leerdoelen
1
|
De student raadpleegt tijdig en regelmatig collega’s en andere deskundigen
|
2
|
De student deelt proactief haar kennis en ervaringen met collega’s en andere deskundigen
|
3
|
De student zorgt voor een effectieve verdeling van taken door rekening te houden met capaciteiten, middelen, heldere rolverdeling, evenwichtige verdeling van de werkbelasting en afstemming
|
4
|
De student geeft heldere en relevante informatie/instructie
|
5
|
De student geeft opbouwende feedback op het functioneren van anderen
|
6
|
De student signaleert tijdig mogelijke problemen zodat werkzaamheden kunnen worden afgerond binnen de beschikbare tijd
|
7
|
De student bewaakt effectief de voortgang
|
Studiebelasting
2 lesuren gedurende 10 weken
Opbouw lesplanner
De student maakt zelf een planning van de opdrachten. Wanneer de student welke opdracht uitvoert, beslist de student zelf. Na goedkeuring van de planning door de docent kan de student van start gaan met de opdrachten. Als een student de opdracht af heeft, kan hij/zij deze laten aftekenen bij de docent.
Deze opdrachten zijn bedoeld om de kennis en vaardigheden van de student met betrekking tot coördinerende werkzaamheden op niveau te brengen. Deze opdrachten zijn een voorwaarde om te mogen starten met de tentamenopdracht
De docent zal de student coachen, vragen beantwoorden, en voortgangsgesprekken voeren.
Tentamenopdracht
Beoordelingsvorm: kennistentamen over de in de opdrachten genoemde theorie en de BPV-oefenopdracht.
BPV-oefenopdracht
Tijdens je BPV werk je aan de BPV-oefenopdracht Coördineren. De BPV-oefenopdracht dient te zijn afgetekend door de praktijkbegeleider en wordt beoordeeld door de docent. De BPV oefenopdracht kun je vinden op https://digibib.consortiumbo.nl. In deze opdracht wordt beschreven welke stappen je moet nemen, wat het resultaat moet zijn en welke bewijsstukken je moet inleveren.
Ter voorbereiding op je tentamenopdracht maak je 9 lesopdrachten. Nadat je de opdrachten hebt gemaakt, laat je deze aftekenen door je docent.
Om de studiepunten voor dit vak te behalen, dienen alle lesopdrachten afgetekend te zijn en dient je kennistentamen met een voldoende afgerond te zijn. Ook dient je BPV-oefenopdracht met een voldoende te zijn afgesloten.
Als je dit vak hebt afgesloten, ontvang je van je LOB’er het startbewijs voor het profielexamen volgens onderstaand schema.
Crebo
|
Profielexamen
|
PBGZ
|
K1-W7
|
PBSD
|
K1-W5
|
TB
|
K1-W6
|
AMGGZ
|
K1-W5
|
Bronnen en materialen
Thieme Meulenhoff Traject Welzijn
PBGZ
|
Thema 12, blz. 214-225
|
Werkboek, blz. 226-231
|
AMGGZ
|
Thema 9, blz. 336-341
|
Werkboek, blz. 287-290 en 324
|
PBSD
|
Thema 9, blz. 323-330
|
Werkboek, blz. 225-231
|
TB
|
Thema 8, blz. 375-382
|
Werkboek, blz. 232-234
|
BPV-oefenopdracht van Consortium