Opdracht Evaluatieverslag Multicultureel Feest
Je organiseert in groepsverband een multicultureel feest. Denk aan een wijkcentrum, een dagbesteding voor ouderen, een school of een sportvereniging. In overleg met de docent worden er multiculturele teams van 5 samengesteld. Als team maak je met elkaar heldere samenwerkingsafspraken. Na een brainstormsessie kom je tot de eerste keuzes: welke doelgroep, welke organisatie, welke doelen, welke locatie, welke activiteiten. Je hebt de ruimte als team om met andere teams gezamenlijk een doelgroep en organisatie te kiezen, waarbij je als team nog steeds je eigen activiteiten organiseert. Nadat je tot afspraken bent gekomen met de organisatie (houd er rekening mee dat het feest in lesweek 9 dient plaats te vinden) houd je een behoeften inventarisatie bij de organisatie en/of de doelgroep. Vervolgens maak je een plan met een voorbereidings- en uitvoeringsdraaiboek, met hierin de uitgewerkte activiteiten. Je voert het voorbereidingsdraaiboek uit en in lesweek 9 vindt het feest plaats.
In deze opdracht evalueer je naar aanleiding van het multicultureel feest mondeling met je groep het resultaat, de samenwerking en je eigen aandeel hierin. Je geeft elkaar feedback. Je schrijft samen met je groepsgenoten een evaluatieverslag van minimaal 500 tot maximaal 750 woorden.
Beoordeling
Deelname aan de voorbereiding en de uitvoering van het feest is een voorwaarde om beoordeeld te worden op het evaluatieverslag. Verder is een voorwaarde, dat er vanuit de organisatie een positief oordeel is gegeven over de voorbereiding en uitvoering van het feest (zie bijlage).
Deze opdracht levert een cijfer op, dat meeweegt in het toekennen van de studiepunten. Je wordt beoordeeld op de volgende onderdelen:
Onderdeel
|
0
|
1
|
2
|
De groep beargumenteert in hoeverre het doel is bereikt (minimaal 2 argumenten)
|
|
|
|
De groep beoordeelt de samenwerking op communicatie, op organisatie en op omgaan met veranderingen en aanpassen
|
|
|
|
De groep beschrijft minimaal 2 behaalde successen
|
|
|
|
De groep beschrijft minimaal 3 punten die voor verbetering vatbaar waren
|
|
|
|
De groep beschrijft hoe dit in het vervolg gerealiseerd kan worden
|
|
|
|
Elk groepslid levert onderstaande punten aan voor het groepsverslag. Het ontbreken van een beschrijving van een groepslid dient in het verslag verantwoord te worden
|
|||
Elk groepslid beschrijft welke feedback hij/zij heeft gekregen van de anderen
|
|
|
|
Elk groepslid beoordeelt op een schaal van 0-10 zijn/haar eigen aandeel in de voorbereiding en op de dag zelf op basis van minimaal 3 argumenten
|
|
|
|
Totaal = 12 punten
Cesuur = 6 punten 0 = ontbreekt/onvoldoende 1 = voldoende 2 = goed |