Reviseren met behulp van feedback

Bestudeer:

Iedere student heeft zijn eigen tekst van een recent onderzoek bij zich en de docent voorziet iedereen van een feedbackformulier.

De werkwijze met het feedback formulier wordt uitgelegd aan de docent op:

http://downloads.slo.nl/Repository/beoordeling-van-en-feedback-geven-op-schrijfvaardigheid.pdf).


Aan de hand van voorbeelden uit toegestuurde teksten worden een paar voorbeelden getoond op een smartbord of via een beamer. Deze bespreekt de docent volgens de werkwijze van ‘modeling’.


Opdracht:

Kijk naar de feedback op het voorlopige verslag van de docent en help een klasgenoot het verslag te verbeteren door tips op te schrijven.

  • Iedereen uit het groepje geeft feedback op inhoud en taalverzorging bij het werk van de ander.
  • De studenten lezen de feedbackformulieren en bespreken hun schrijfopdracht.
  • Ze doen dit door middel van rondschrijven in groepjes van drie, waarbij ze de formulieren gebruiken voor feedback voor de schrijvers.
  • De docent begeleidt en geeft waar nodig aanwijzingen.
  • Aan het einde van de les worden de werkvorm en de verbeterpunten geëvalueerd met de studenten.
  • Daarna levert iedereen, drie werkdagen voor de volgende les, per e-mail een samenvatting van zijn onderzoek in. 
  • De docent corrigeert het eindproduct van de student.

 

Naar boven
/var/www/mzprofiel-albeda.learningmatters.nl