Opdrachten

Opdrachten Leerdoel
Opdracht 1

Opdracht 2

Opdracht 3 1
2

3
4
Je kan een omschrijving geven van wat regie over het eigen leven inhoudt
Je kunt omschrijven hoe regie kan worden gevoerd op de gebieden persoonlijke verzorging / wonen en huishouden / dagbesteding, vrije tijd en scholing
Je kunt de relatie uitleggen tussen kwaliteit van bestaan en regie over eigen leven
Je kunt toelichten welke invloed de mate van autonomie en stuurkracht hebben op de regie van een cliënt
Opdracht 4: AMGGZ 5
6
7
Je kunt het begrip formele regie definiëren
Je kunt situaties aangeven waarin er grenzen zijn aan het voeren van eigen regie
AM GGZ: je geeft specifiek aan wat risicofactoren zijn t.a.v. het voeren van eigen regie door psychische en psychiatrische ziektes en stoornissen, verslaving en binnen de forensische zorg
Opdracht 5
8
9
10
Je kunt de begrippen draagkracht en draaglast definiëren
Je maakt een inventarisatie van draagkracht en draaglast
Je geeft aan wat risicofactoren zijn voor overbelasting
Opdracht 6: TB
11
12
13
14
Je benoemt situaties waarin psychosociale ondersteuning geboden wordt
Je kunt benoemen wat kenmerken zijn van complexe situaties
Je beschrijft het proces van opbouw van vertrouwensrelatie
Je kan gesprekstechnieken benoemen die ingezet worden bij inzichtgevende gesprekken
Opdracht 7
15
16
Je onderbouwt welke methodiek past bij welke doelgroep
Je zet een praktische toepassing van een methodiek in
Opdracht 8
15 Je onderbouwt welke methodiek past bij welke doelgroep
Opdracht 9
18 Je creëert draagvlak voor een methodiek / handelwijze
Opdracht 10 19 Je maakt begeleidings- en/of resultaatafspraken
Opdracht 11 17

20
Je kan deskundigen benoemen die je inzet ten behoeve van ondersteuning bij het voeren van de eigen regie
Je maakt begeleidings- en/of resultaatafspraken
Opdracht 12
Verdiepende opdracht: regie Kees Momma
Opdracht week 9






Link naar de opdrachten

































Naar boven
/var/www/mzprofiel-albeda.learningmatters.nl