Lesplanner


SW
Voorbereiding
Lesdoel
Inhoud
1
 
BPV-gids meenemen
Examengids meenemen
BPV-gegevens meenemen
De studenten maken kennis met elkaar en met de LOB’ers en weten wie de eigen LOB’er is

De student is geïnformeerd over de afmeldprocedure
De student heeft de app, Groups outlook geïnstalleerd en kan hier gebruik van maken

De student heeft zijn Albeda mail adres geactiveerd
De student is geïnformeerd over DSDO, crebo-informatie en passend onderwijs

De student kent de opbouw, inhoud en doelen van LOB
De student geeft zijn BPV-contactgegevens door aan de LOB’ers

De student formuleert samen met zijn klasgenoten en LOB’ers minimaal vier omgangsvormen

De studenten kunnen benoemen wanneer de herkansingen zijn van het basisdeel

Opleidingsafspraken, -regels en -middelen bespreken en toelichten

Bespreken lesplanner LOB

Planning herexaminering basisdeel

Kennismakingsactiviteit

Inventariseren wie wel geen BPV heeft

Contactgegevens BPV inventariseren/registreren

LOB-verdeling maken

Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig
2
Examengids geprint of gedownload meenemen
De student kan van het eigen profiel benoemen welke en uit hoeveel werkprocessen het profieldeel bestaat

De student kan benoemen en omschrijven wat de algemene regels zijn m.b.t. examinering

De student kan van het eigen profiel bij ieder werkproces benoemen welke examenvorm hierop van toepassing is

De student kan per werkproces benoemen wanneer deze wordt geëxamineerd
Inhoud profieldeel

Examenplan

Examenvoorlichting

Algemene regels

LOB’er 2 gaat individueel in gesprek met de studenten zonder BPV. Neemt met hen door wat de stand van zaken is, wat de vervolgstappen zijn en maakt afspraken met betrekking tot het vinden van een BPV

3
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie

De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren

De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen

De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t. de besproken beroepssituatie

De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de theorie en de praktijk

Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft

Let op!!
Vanaf deze week moeten de studenten zonder BPV zich op hun BPV-dagen melden bij het BPV-bureau.

VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!!

4
Examengids geprint of gedownload meenemen
De student is geïnformeerd over de verschillende beoordelingsvormen, examenmix

De student krijgt de gelegenheid om vragen te stellen over de verschillende beoordelingsvormen

De student heeft de gelegenheid vragen te stellen m.b.t. de examinering

De student kan van het eigen profiel bij ieder werkproces benoemen welke examenvorm hierop van toepassing is
Examenvoorlichting

Beoordelingsvormen §2.1

LOB’er 2 voert individuele gesprekken m.b.t. voortgang, stand van zaken examinering basisdeel, startbewijzen, BPV, verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs

INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning.
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen

5
 
Examengids geprint of gedownload meenemen
De student is geïnformeerd over de verschillende beoordelingsvormen, examenmix

De student krijgt de gelegenheid om vragen te stellen over de verschillende beoordelingsvormen

De student kan van het eigen profiel bij ieder werkproces benoemen welke examenvorm hierop van toepassing is

De student heeft de gelegenheid vragen te stellen m.b.t. de examinering

Examenvoorlichting

Beoordelingsvormen §2.1.3

LOB’er 2 voert individuele gesprekken m.b.t. voortgang, stand van zaken examinering basisdeel, startbewijzen, BPV, verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs.

6
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren

De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen

De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t. de besproken beroepssituatie

De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de theorie en de praktijk

Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft

Let op!!
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!!
7
BPV-gids lezen: De BPV-tussenevaluatie
De student kan in eigen woorden de inhoud, doel en status van de BPV-tussenevaluatie omschrijven

De student weet welke voorbereiding hij/zij moet treffen voor de BPV-tussenevaluatie

De student kan benoemen wat er minimaal moet zijn beschreven in het gespreksverslag BPV-tussenevaluatie

Plannen BPV-tussenevaluatie

Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig

INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen

8
Examengids geprint of gedownload meenemen
De student kan benoemen wat de afnamecondities zijn bij het examengesprek

De student oefent met het verantwoorden van gemaakte keuzes m.b.t. de begeleiding in een concrete praktijksituatie

De student oefent met het koppelen van passende theorie aan de eigen beroepspraktijk

Examenvorm

Examengesprek

LOB’er 2 voert individuele gesprekken m.b.t. voortgang, stand van zaken examinering basisdeel, startbewijzen, BPV, verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs

 Herfstvakantie  

9
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie

De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren

De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen

De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t. de besproken beroepssituatie

De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de theorie en de praktijk

Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft.

Let op!!
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!!
10
Aan welk onderdeel van de eigen planning ga je werken? Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB

Meenemen:
  • behaalde scores
  • behaalde studiepunten
  • resultaten  examenonderdelen
  • Planningsformulieren
  • Startbewijzen
  • Urenoverzicht BPV

De student reflecteert op zijn ontwikkeling

De student heeft de gelegenheid om reflectie en/of leervragen te stellen aan klasgenoten

De student werkt individueel aan de onderdelen van de eigen planning

De student reflecteert op zijn ontwikkeling

De student motiveert welke leerdoelen zijn behaald en welke leerdoelen blijven staan  

Voor de student is inzichtelijk hoeveel studiepunten tot zover zijn behaald  
 
De student kan benoemen welke onderdelen herkanst moeten worden

De docent voert individuele gesprekken m.b.t. de voortgang  

De docent bespreekt behaalde scores, studiepunten, stand van zaken examinering en BPV-oefenopdrachten  

De docent koppelt de conclusie m.b.t. de voortgang terug aan de student  
INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning  
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen

11
Aan welk onderdeel van de eigen planning ga je werken? Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB

Meenemen:
  • behaalde scores
  • behaalde studiepunten
  • resultaten examenonderdelen
  • planningsformulieren
  • startbewijzen
  • urenoverzicht BPV
De student reflecteert op zijn ontwikkeling  

De student heeft de gelegenheid om reflectie en/of leervragen te stellen aan klasgenoten  

De student werkt individueel aan de onderdelen van de eigen planning

De student reflecteert op zijn ontwikkeling

De student motiveert welke leerdoelen zijn behaald en welke leerdoelen blijven staan  

Voor de student is inzichtelijk hoeveel studiepunten tot zover zijn behaald  
 
De student kan benoemen welke onderdelen herkanst moeten worden

Bespreken opdracht
Mijn professionele ontwikkeling  

Maken planning week 15 en 16  

De docent voert individuele gesprekken m.b.t. de voortgang  

De docent bespreekt behaalde scores, studiepunten, stand van zaken examinering en BPV-oefenopdrachten  

De docent koppelt de conclusie m.b.t. de voortgang terug aan de student  

12
Lezen: KD, blz. 9
De student kan de aspecten van de typerende beroepshouding noemen en in eigen woorden omschrijven
 
De student kan per beroepshoudingsaspect een eigen praktijkvoorbeeld noemen waarin dit aspect voldoende tot uiting kwam  

De student heeft de gelegenheid om vragen te stellen m.b.t. de opdracht  
De typerende beroepshouding  
uitdelen en bespreken opdracht 360-gradenfeedback op de typerende beroepshouding

Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig

INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen

13
Examengids geprint of gedownload meenemen
De student kan benoemen welke onderdelen er minimaal zijn beschreven in een verantwoordingsverslag  

De student oefent met het schrijven van een verantwoordingsverslag m.b.t. een zelfgekozen werkproces en/of praktijksituatie
Het verantwoordingsverslag

LOB’er 2 voert individuele gesprekken m.b.t. voortgang, stand van zaken examinering basisdeel, startbewijzen, BPV, verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs

14
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie  
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren

De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen  

De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t. de besproken beroepssituatie  

De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de theorie en de praktijk

Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft
 
Let op!!
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!!
15
Uitvoeren presentatie
'Mijn professionele ontwikkeling'
De student presenteert zijn/haar professionele ontwikkeling door te reflecteren op kwaliteiten en motieven

De student reflecteert op de ontwikkeling van de 21-eeuwse vaardigheden  

De student omschrijft hoe hij/zij de eigen loopbaan kan sturen richting zijn/haar ambitie  

1/2 van de klas presenteert zijn/haar 'Professionele ontwikkeling'

Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig

INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen

16
Uitvoeren presentatie
'Mijn professionele ontwikkeling'
De student presenteert zijn/haar professionele ontwikkeling door te reflecteren op kwaliteiten en motieven

De student reflecteert op de ontwikkeling van de 21-eeuwse vaardigheden  

De student omschrijft hoe hij/zij de eigen loopbaan kan sturen richting zijn/haar ambitie
 
1/2 van de klas presenteert zijn/haar
'Professionele ontwikkeling'

Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig
17
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie  
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren

De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen  

De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t. de besproken beroepssituatie  

De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de theorie en de praktijk

Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft  

Let op!!
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!!
18

De student kan van het eigen profiel bij ieder werkproces benoemen welke examenvorm hierop van toepassing is  

De student kan per werkproces benoemen wanneer deze wordt geëxamineerd  
Examenplan S6

LOB’er 2 voert individuele gesprekken m.b.t. voortgang, stand van zaken examinering basisdeel, startbewijzen, BPV, verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs

INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning  
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen

19
Aan welk onderdeel van de eigen planning ga je werken? Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB  

Meenemen:
  • behaalde scores
  • behaalde studiepunten
  • resultaten examenonderdelen
  • planningsformulieren
  • startbewijzen
  • urenoverzicht BPV
De student reflecteert op zijn ontwikkeling

De student heeft de gelegenheid om reflectie en/of leervragen te stellen aan klasgenoten  

De student werkt individueel aan de onderdelen van de eigen planning

De student reflecteert op zijn ontwikkeling

De student motiveert welke leerdoelen zijn behaald en welke leerdoelen blijven staan  

Voor de student is inzichtelijk hoeveel studiepunten tot zover zijn behaald  
 
De student kan benoemen welke onderdelen herkanst moeten worden

De docent voert individuele gesprekken m.b.t. de voortgang  

De docent bespreekt behaalde scores, studiepunten, stand van zaken examinering en BPV-oefenopdrachten  

De docent koppelt de conclusie m.b.t. de voortgang terug aan de student  
20
Aan welk onderdeel van de eigen planning ga je werken? Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB  

Meenemen:
  • behaalde scores
  • behaalde studiepunten
  • resultaten examenonderdelen
  • planningsformulieren
  • startbewijzen
  • urenoverzicht BPV
De student reflecteert op zijn ontwikkeling  

De student heeft de gelegenheid om reflectie en/of leervragen te stellen aan klasgenoten  

De student werkt individueel aan de onderdelen van de eigen planning

De student reflecteert op zijn ontwikkeling

De student motiveert welke leerdoelen zijn behaald en welke leerdoelen blijven staan  

Voor de student is inzichtelijk hoeveel studiepunten tot zover zijn behaald  
 
De student kan benoemen welke onderdelen herkanst moeten worden

De docent voert individuele gesprekken m b.t de voortgang
 
De docent bespreekt behaalde scores, studiepunten, stand van zaken examinering en BPV-oefenopdrachten  

De docent koppelt de conclusie m.b.t. de voortgang terug aan de student  


Klik hier voor de checklist voor studenten









Naar boven
/var/www/mzprofiel-albeda.learningmatters.nl