Lesplanner
SW
|
Voorbereiding
|
Lesdoel
|
Inhoud
|
|
1
|
BPV-gids meenemen
Examengids meenemen BPV-gegevens meenemen |
De studenten maken kennis met elkaar en met de LOB’ers en weten wie de eigen LOB’er is
De student heeft de app, Groups outlook geïnstalleerd en kan hier gebruik van maken De student is geïnformeerd over DSDO, crebo-informatie en passend onderwijs De student geeft zijn BPV-contactgegevens door aan de LOB’ers |
Opleidingsafspraken, -regels en -middelen bespreken en toelichten
Planning herexaminering basisdeel Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
|
2
|
Examengids geprint of gedownload meenemen
|
De student kan van het eigen profiel benoemen welke en uit hoeveel werkprocessen het profieldeel bestaat
|
Inhoud profieldeel
Examenplan Examenvoorlichting Algemene regels |
|
3
|
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
|
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
|
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft
Vanaf deze week moeten de studenten zonder BPV zich op hun BPV-dagen melden bij het BPV-bureau. VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!! |
|
4
|
Examengids geprint of gedownload meenemen
|
De student is geïnformeerd over de verschillende beoordelingsvormen, examenmix
|
Examenvoorlichting
Beoordelingsvormen §2.1 |
|
INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning.
|
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen
|
|||
5
|
Examengids geprint of gedownload meenemen
|
De student is geïnformeerd over de verschillende beoordelingsvormen, examenmix
|
Examenvoorlichting
Beoordelingsvormen §2.1.3 |
|
6
|
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
|
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren |
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!! |
|
7
|
BPV-gids lezen: De BPV-tussenevaluatie
|
De student kan in eigen woorden de inhoud, doel en status van de BPV-tussenevaluatie omschrijven
|
Plannen BPV-tussenevaluatie
Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
|
INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning
|
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen
|
|||
8
|
Examengids geprint of gedownload meenemen
|
De student kan benoemen wat de afnamecondities zijn bij het examengesprek
|
Examenvorm
Examengesprek |
|
Herfstvakantie |
||||
9
|
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
|
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
|
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft.
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!! |
|
10
|
Aan welk onderdeel van de eigen planning ga je werken? Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB
|
De student reflecteert op zijn ontwikkeling
De student kan benoemen welke onderdelen herkanst moeten worden |
De docent voert individuele gesprekken m.b.t. de voortgang
|
|
INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning
|
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen
|
|||
11
|
Aan welk onderdeel van de eigen planning ga je werken? Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB
|
De student reflecteert op zijn ontwikkeling
De student kan benoemen welke onderdelen herkanst moeten worden |
Bespreken opdracht
Mijn professionele ontwikkeling De docent voert individuele gesprekken m.b.t. de voortgang |
|
12
|
Lezen: KD, blz. 9
|
De student kan de aspecten van de typerende beroepshouding noemen en in eigen woorden omschrijven
De student kan per beroepshoudingsaspect een eigen praktijkvoorbeeld noemen waarin dit aspect voldoende tot uiting kwam |
De typerende beroepshouding
uitdelen en bespreken opdracht 360-gradenfeedback op de typerende beroepshouding Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
|
INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning
|
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen
|
|||
13
|
Examengids geprint of gedownload meenemen
|
De student kan benoemen welke onderdelen er minimaal zijn beschreven in een verantwoordingsverslag
|
Het verantwoordingsverslag
|
|
14
|
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
|
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren |
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft
Let op!! VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!! |
|
15
|
Uitvoeren presentatie
'Mijn professionele ontwikkeling' |
De student presenteert zijn/haar professionele ontwikkeling door te reflecteren op kwaliteiten en motieven
|
1/2 van de klas presenteert zijn/haar 'Professionele ontwikkeling'
Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
|
INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning
|
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen
|
|||
16
|
Uitvoeren presentatie
'Mijn professionele ontwikkeling' |
De student presenteert zijn/haar professionele ontwikkeling door te reflecteren op kwaliteiten en motieven
|
1/2 van de klas presenteert zijn/haar
'Professionele ontwikkeling' Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
|
17
|
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
|
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t. de besproken beroepssituatie De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de theorie en de praktijk |
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!! |
|
18
|
|
De student kan van het eigen profiel bij ieder werkproces benoemen welke examenvorm hierop van toepassing is
De student kan per werkproces benoemen wanneer deze wordt geëxamineerd |
Examenplan S6
|
|
INLEVEREN PLANNINGSFORMULIER EXAMEN volgens eigen profielplanning
|
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP 2) in. Dit is de GO voor de start van het betreffende examen
|
|||
19
|
Aan welk onderdeel van de eigen planning ga je werken? Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB
|
De student reflecteert op zijn ontwikkeling
De student heeft de gelegenheid om reflectie en/of leervragen te stellen aan klasgenoten De student werkt individueel aan de onderdelen van de eigen planning De student reflecteert op zijn ontwikkeling De student motiveert welke leerdoelen zijn behaald en welke leerdoelen blijven staan Voor de student is inzichtelijk hoeveel studiepunten tot zover zijn behaald De student kan benoemen welke onderdelen herkanst moeten worden |
De docent voert individuele gesprekken m.b.t. de voortgang
|
|
20
|
Aan welk onderdeel van de eigen planning ga je werken? Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB
|
De student reflecteert op zijn ontwikkeling
De student heeft de gelegenheid om reflectie en/of leervragen te stellen aan klasgenoten De student werkt individueel aan de onderdelen van de eigen planning De student reflecteert op zijn ontwikkeling De student motiveert welke leerdoelen zijn behaald en welke leerdoelen blijven staan Voor de student is inzichtelijk hoeveel studiepunten tot zover zijn behaald De student kan benoemen welke onderdelen herkanst moeten worden |
De docent voert individuele gesprekken m b.t de voortgang
De docent bespreekt behaalde scores, studiepunten, stand van zaken examinering en BPV-oefenopdrachten |
Klik hier voor de checklist voor studenten