Lesplanner
SW
|
Inhoud
|
Inhoud Nederlands
|
1
|
Intro
Maak een planning voor de oefenopdrachten |
Nepnieuws/ fake facts
Doel: opzoeken van betrouwbare bronnen en bronvermelding (APA) |
2
|
Inleiding en verantwoording werkproces 1
|
Nepnieuws/ fake facts
Doel: opzoeken van betrouwbare bronnen en bronvermelding (APA) Inleveren: recensie schrijven over een artikel uit een landelijk dagblad met een tekst op 3Fplus/hbo-niveau |
3
|
Oriƫntatie op HBO
Welke HBO opleiding past bij jou? Werken aan opdracht 1 |
Bespreek een artikel uit een vakblad
Doel: informatie uitwisselen in correct Nederlands |
4
|
Reflecteren
Tot welke hbo keuze ben jij gekomen? Begrippen Werken aan opdracht 1 |
Bespreek een artikel uit een vakblad
Doel: informatie uitwisselen in correct Nederlands Inleveren: een onderzoek dat aansluit bij jouw toekomstige vakgebied |
5
|
Afronding opdracht 1
Reflectie werkproces 1 |
Hoe is een tekst van een onderzoek opgebouwd?
Doel: analyseren van een tekst |
6
|
Inleiding en verantwoording werkproces 2
|
Hoe is een tekst van een onderzoek opgebouwd?
Doel: analyseren van een tekst |
7
|
Werken aan opdracht 2
|
Spelling
Doel: leerpunten op het gebied van spelling ontdekken en hiaten gericht oefenen |
8
|
Werken aan opdracht 2
|
Spelling
Doel: leerpunten op het gebied van spelling ontdekken en hiaten gericht oefenen |
9
|
Afronding opdracht 2
Reflectie werkproces 2 |
Interpunctie en grammaticale struikelblokken
Doel: leerpunten op het gebied van interpunctie en grammatica ontdekken en gericht oefenen |
10
|
Inleiding en verantwoording werkproces 3
|
Interpunctie en grammaticale struikelblokken
Doel: leerpunten op het gebied van interpunctie en grammatica ontdekken en gericht oefenen |
11
|
Project
Projectgroep: planning en samenwerking Werken aan opdracht 3 |
Samenwerkingscontract
Doel: aan het einde van de les heeft de student vastgelegd in een samenwerkingscontract welke rol hij op zich heeft genomen binnen het samenwerkingsproces |
12
|
Werken aan opdracht 3
|
Presenteren
Doel: aandachtspunten van een samenwerkingscontract tijdens een presentatie verhelderen |
13
|
Afronding opdracht 3
|
Verbeteren van eigen schrijfproduct
|
14
|
Werken aan opdracht 4
|
Tekstschema maken
|
15
|
Werken aan opdracht 4
|
Tekstschema maken
|
16
|
Werken aan opdracht 4
|
Samenvatten
Doel: een tekst van een onderzoek samenvatten zodat een willekeurige lezer deze tekst begrijpt |
17
|
Afronding opdracht 4
Reflectie werkproces 3 (Herkansen opdracht 1 t/m 3) |
Verbeteren van eigen schrijfproduct
Inleveren: samenvatting onderzoektekst |
18
|
Inleiding en verantwoording werkproces 4
|
Verbeteren van eigen schrijfproduct
Ondersteuning bieden bij tekststructuur, spelling en grammatica |
19
|
Kies Actief
Werken aan opdracht 5 |
Samenvatten
Doel: een tekst van een onderzoek samenvatten zodat een willekeurige lezer deze tekst begrijpt |
20
|
Inleveren aftekenlijst semester 5
STARR-methode en begrippen Werken aan opdracht 5 |
Reviseren met behulp van feedback
|
21
|
Werken aan opdracht 5
|
Reviseren met behulp van feedback
|
22
|
Afronding opdracht 5
|
Reviseren met behulp van feedback
|
23
|
Inleiding H5 en doelstellingen
Werken aan opdracht 6 |
Reviseren met behulp van feedback
|
24
|
Een studiekeuzecheck
Werken aan opdracht 6 |
Reviseren met behulp van feedback
|
25
|
Arbeidsmarktperspectief
Werken aan opdracht 6 |
Reviseren met behulp van feedback
|
26
|
Afronding opdracht 6
|
Reviseren met behulp van feedback
|
27
|
Aanmelden bij een hbo
Werken aan opdracht 7 |
Reviseren met behulp van feedback
|
28
|
Kosten doorstuderen aan een hbo
Werken aan opdracht 7 |
Reviseren met behulp van feedback
|
29
|
Commitment met je hbo-studie en begrippen
Werken aan opdracht 7 |
Reviseren met behulp van feedback
|
30
|
Afronding opdracht 7
Reflectie werkproces 4 |
Plan van aanpak Doel: aan het einde van de les heeft ieder groepje het plan van aanpak in hoofdlijnen op papier staan |
31
|
Uitdelen startbewijs examen
Werken aan examenopdracht De student treft voorbereidingen voor het volgen van een hbo-opleiding |
Plan van aanpak.
Doel: aan het einde van de les heeft ieder groepje het plan van aanpak in hoofdlijnen op papier staan |
32
|
Werken aan examenopdracht
|
Tekststructuur eindopdracht en hoofd- en deelvragen formuleren
Doel: aan het eind van de les heeft de student de structuur van de tekst in een schema gezet de hoofd- en deelvragen SMART geformuleerd |
33
|
Werken aan examenopdracht
|
Verbeteren van eigen schrijfproduct
|
34
|
Inleveren examen
|
Verbeteren van eigen schrijfproduct
|
35
|
Consultatie herexamen/expertisedeling
|
Verbeteren van eigen schrijfproduct
|
36
|
Consultatie herexamen/expertisedeling
|
Verbeteren van eigen schrijfproduct
|
37
|
Evaluatie
|
Verbeteren van eigen schrijfproduct
|
38
|
Inleveren herexamen
|
Verbeteren van eigen schrijfproduct
|
Naar boven