Lesplanner

SW
Inhoud
Inhoud Nederlands
1
Intro
Maak een planning voor de oefenopdrachten

Nepnieuws/ fake facts
Doel: opzoeken van betrouwbare bronnen en bronvermelding (APA)
2
Inleiding en verantwoording werkproces 1
Nepnieuws/ fake facts
Doel: opzoeken van betrouwbare bronnen en bronvermelding (APA)
Inleveren: recensie schrijven over een artikel uit een landelijk dagblad met een tekst op 3Fplus/hbo-niveau

3
Oriƫntatie op HBO
Welke HBO opleiding past bij jou?
Werken aan opdracht 1

Bespreek een artikel uit een vakblad
Doel: informatie uitwisselen in correct Nederlands
4
Reflecteren
Tot welke hbo keuze ben jij gekomen?
Begrippen
Werken aan opdracht 1
Bespreek een artikel uit een vakblad
Doel: informatie uitwisselen in correct Nederlands
Inleveren: een onderzoek dat aansluit bij jouw toekomstige vakgebied
 
5
Afronding opdracht 1 
Reflectie werkproces 1

Hoe is een tekst van een onderzoek opgebouwd?
Doel: analyseren van een tekst
6
Inleiding en verantwoording werkproces 2
Hoe is een tekst van een onderzoek opgebouwd?
Doel: analyseren van een tekst

7
Werken aan opdracht 2
Spelling
Doel: leerpunten op het gebied van spelling ontdekken en hiaten gericht oefenen
 
8
Werken aan opdracht 2
Spelling
Doel: leerpunten op het gebied van spelling ontdekken en hiaten gericht oefenen

9
Afronding opdracht 2
Reflectie werkproces 2
Interpunctie en grammaticale struikelblokken  
Doel: leerpunten op het gebied van interpunctie en grammatica ontdekken en gericht oefenen
 
10
Inleiding en verantwoording werkproces 3
Interpunctie en grammaticale struikelblokken   
Doel: leerpunten op het gebied van interpunctie en grammatica ontdekken en gericht oefenen

11
Project
Projectgroep: planning en samenwerking
Werken aan opdracht 3
Samenwerkingscontract
Doel: aan het einde van de les heeft de student vastgelegd in een samenwerkingscontract welke rol hij op zich heeft genomen binnen het samenwerkingsproces

12
Werken aan opdracht 3
Presenteren
Doel: aandachtspunten van een samenwerkingscontract tijdens een presentatie verhelderen

13
Afronding opdracht 3
Verbeteren van eigen schrijfproduct

14
Werken aan opdracht 4
Tekstschema maken

15
Werken aan opdracht 4
Tekstschema maken
 
16
Werken aan opdracht 4
Samenvatten
Doel: een tekst van een onderzoek samenvatten zodat een willekeurige lezer deze tekst begrijpt

17
Afronding opdracht 4
Reflectie werkproces 3
(Herkansen opdracht 1 t/m 3)

Verbeteren van eigen schrijfproduct
Inleveren: samenvatting onderzoektekst  
18
Inleiding en verantwoording werkproces 4
Verbeteren van eigen schrijfproduct
Ondersteuning bieden bij tekststructuur, spelling en grammatica
 
19
Kies Actief
Werken aan opdracht 5
 
Samenvatten
Doel: een tekst van een onderzoek samenvatten zodat een willekeurige lezer deze tekst begrijpt

20
Inleveren aftekenlijst semester 5
STARR-methode en begrippen
Werken aan opdracht 5

Reviseren met behulp van feedback
 
21
Werken aan opdracht 5
Reviseren met behulp van feedback

22
Afronding opdracht 5
 
Reviseren met behulp van feedback
23
Inleiding H5 en doelstellingen
Werken aan opdracht 6

Reviseren met behulp van feedback
24
Een studiekeuzecheck
Werken aan opdracht 6

Reviseren met behulp van feedback
25
Arbeidsmarktperspectief
Werken aan opdracht 6

Reviseren met behulp van feedback
 
26
Afronding opdracht 6

Reviseren met behulp van feedback
27
Aanmelden bij een hbo
Werken aan opdracht 7
 
Reviseren met behulp van feedback
28
Kosten doorstuderen aan een hbo
Werken aan opdracht 7
Reviseren met behulp van feedback
29
Commitment met je hbo-studie en begrippen
Werken aan opdracht 7

Reviseren met behulp van feedback
30
Afronding opdracht 7
Reflectie werkproces 4
 
Plan van aanpak
Doel: aan het einde van de les heeft ieder groepje het plan van aanpak in hoofdlijnen op papier staan
31
Uitdelen startbewijs examen
Werken aan examenopdracht
De student treft voorbereidingen voor het volgen van een hbo-opleiding

Plan van aanpak.
Doel: aan het einde van de les heeft ieder groepje het plan van aanpak in hoofdlijnen op papier staan
 
32
Werken aan examenopdracht
Tekststructuur eindopdracht en hoofd- en deelvragen formuleren
Doel: aan het eind van de les heeft de student de structuur van de tekst in een schema gezet de hoofd- en deelvragen SMART geformuleerd
 
33
Werken aan examenopdracht
Verbeteren van eigen schrijfproduct
 
34
Inleveren examen
 
Verbeteren van eigen schrijfproduct
 
35
Consultatie herexamen/expertisedeling
 
Verbeteren van eigen schrijfproduct
 
36
Consultatie herexamen/expertisedeling
 
Verbeteren van eigen schrijfproduct
 
37
Evaluatie
 
Verbeteren van eigen schrijfproduct
 
38
Inleveren herexamen
 
Verbeteren van eigen schrijfproduct
 

 

Naar boven
/var/www/mzprofiel-albeda.learningmatters.nl